Celý popis
Říční tlačný remorkér American Beauty byl postaven v roce 1968 loděnicí St. Louis Ship Co. a od té doby brázdí vody Mississippi. „Americká kráska“ je 170 stop (51,8 m) dlouhá a její trup má šířku 45 stop (13,7 m). Pohání ji dvojice dieselových motorů o 2500 koňských silách, dvojice lodních šroubů je umístěna v pevných Kortových tryskách. Řízení zajišťuje vždy pár kormidel umístěných před Kortovými tryskami a jednoduchá kormidla za nimi. American Beauty typicky tlačí rychlostí 4-9 uzlů soulodí 20-25 nákladních člunů - každý má délku 200 stop (cca 61 m) a šířku 35 stop (10,6 m).
Stavebnice tlačného říčního remorkéru v měřítku 1:55 v rozsypu pro pohon elektromotorem řady pro pokročilé stavitele. Díky vysokému předpracování většiny dílů není stavba nijak zvlášť náročná na zručnost a dílenské vybavení - ale samozřejmě pečlivá a trpělivá práce je v lodním stavitelství nezbytná pro dosažení dobrého výsledku. Pro lepení budete potřebovat střední vteřinové lepidlo, epoxyd a lepidlo pro lepení plastikových modelů. Vlastní stavba probíhá dle třípohledového výkresu ve zmenšené velikosti zachycujícího vnější vzhled lodi. Jednotlivé stavební kroky se provádějí dle perspektivních výkresů zobrazujících detailně konstrukci dané části lodi, vybrané klíčové kroky a zhotovování doplňků jako jsou třeba zábradlí nebo žebříky usnadňují předtištěné šablony v měřítku 1:1. Pro konečný barevný finiš budou na malé plochy vyhovovat např. akrylové barvy na plastikové kity, větší plochy trupu potom můžete nastříkat vhodným sprejem na karoserie.
Trup je tvořen vakuovým výliskem z plastu (kompaktní polystyren) s vnitřními výztuhami z předseknutých překližkových dílů a dílů předseknutých z mikropěnových PVC desek. Nástavba má opět kostru z předseknutých překližkových dílů, vnější stěny jsou z předseknutých plastových dílů. Díky tomu odpadá časově náročné plaňkování, tmelení, broušení a lakování obvyklé u lodí s celodřevěným trupem. Také nástavby jdou "rychle od ruky", nemusíte bojovat s všelijak se kroutícími a nepadnoucími vakuovanými díly, jak jste to možná zažili u vakuformových stavebnic.
Maketové doplňky se dodávají jako zvláštní sada Dumas #2104. Pokud budete mít dostatek chuti a vytrvalosti, můžete model dále vylepšovat např. doplněním zasklených oken a vnitřního vybavení, funkčního osvětlení atd. Je jen na vás, jak si dáte na své práci záležet...
Pro pohon lodi slouží dva elektromotory řady 500 nebo 600 (není součástí stavebnice), napájené ze šestičlánkového NiMH nebo NiCd akumulátoru (vhodný je např. šestičlánek pro RC auta 1:10) či 6 V olověného akumulátoru. Pro model můžete dokoupit originální sadu Dumas #2339 obsahující Kortovy trysky, hřídele s pouzdry, kardanovými spojkami a maketovými třílistými lodními šrouby, kormidla, hřídele a páky kormidel atd.
Pro ovládání lodi postačí jakákoliv aspoň dvoukanálová RC souprava, obousměrné elektronické regulátory otáček aspoň 30A (dle motoru) a dvě standardní serva pro kormidla.
Stavebnice obsahuje: vakuové výlisky trupu a záchranných člunů, předseknuté překližkové díly trupu a nástavby, desky z mikropěnového PVC s předseknutými díly, smrkové a plastové nosníky a tyčinky, laserem vyřezávané překližkové detaily, sadu samolepek, výkresy lodi, obrázkový návod ke stavbě.
Délka [mm] | 940 |
Šířka [mm] | 305 |
Výška [mm] | 454 |
Ovládané funkce | M(2),LK |
Náročnost stavby | S3 |
Náročnost pilotáže | P1 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
Motor | 2x SPEED 600 7,2 V |
Regulátor | 2x Graupner #2880 NAVY V30R |
Lodní šroub | 2x 3-listý v Kortově trysce* |
Akumulátor | Nosram 7,2 V 3000 mAh NiMH |
Serva | 1x HS-311 |
RC souprava | min. 2 kanály |
*) Součást doplňkové sady příslušenství #2339 |